Engraved glass
26.5 x 25.5 x 8 cm

Emilia García, Who needs followers if you can have lovers?, 2021

For French, scroll down

Head, heart and libido. The three words written in an ornate typography and on a contrasting background is one of many messages posted on the instagram of Emilia García, an artist who uses the social network as an exhibition platform open 24 hours a day. 

Desire runs through her work, whether in these images that use the vocabulary of the aspirational messages inundating social media, in corsets created with materials symbolic of Mexican domesticity, or in glass sculptures on which she engraves the same phrases, using the kitsch aesthetics of the love souvenirs sold in some Mexican public parks.  

More interested in the rhetoric of beauty than in the exploration of a single medium or technique, Emilia García captures in different sorts of objects messages that speak of both anxiety and desire, of pleasure and the melancholy provoked by its eternal pursuit, of love and loneliness.

Alain Servais was convinced by the fact that this simple work was building a bridge between Mexican tradition of a certain kitsch and formulas and social media messages he could have found anywhere in the world. Those are the qualities he looks for in a work of art.

-

Emilia García, Mexico City

In her work she explores the strategies of corporate branding and self-branding; the relationship of these mechanisms with images, language, their reproduction, circulation and their deployment on different platforms such as Instagram, Youtube, galleries and art institutions. She uses media such as drawing, painting, digital intervention, video, cosmetic materials and marketing language. She has exhibited her work in Biquini Wax, Momoroom, Lagos, Salon Acme, Auckland Art Fair and various independent art spaces in Mexico City. She studied at E.N.P.E.G "La Esmeralda" (2011-2015), works and lives in Mexico City.

Emilia García: @emilia4eva

« Tête, cœur et libido ». Ces trois mots écrits dans une typographie ornée sur un fond contrasté sont l'un des nombreux messages tapissant le compte Instagram d'Emilia García, une artiste qui utilise le réseau social comme une plateforme d'exposition ouverte 24 heures sur 24. 

Le désir traverse son travail, que ce soit dans ces images qui reprennent le vocabulaire des messages d'aspiration qui inondent les réseaux sociaux, dans les corsets créés avec des matériaux symboliques de la domesticité mexicaine, ou dans les sculptures en verre sur lesquelles elle grave les mêmes phrases, en utilisant l'esthétique kitsch des souvenirs d'amour vendus dans certains parcs publics mexicains.  

Plus intéressée par la rhétorique de la beauté que par l'exploration d'un seul médium ou d'une seule technique, Emilia García capture sur différents types d'objets des messages qui parlent à la fois d'anxiété et de désir, ainsi que du plaisir et de la souffrance provoqués par leur poursuite. Elle utilise des supports tels que le dessin, la peinture, l'intervention numérique, la vidéo, les matériaux cosmétiques et le langage marketing.

Alain Servais est convaincu par l’idée que la démarche artistique d’Emilia, apparemment simple, établit un pont entre une certaine tradition de l'esthétique kitsch au Mexique et les formules et messages que nous aurions pu, à travers les réseaux sociaux, trouver n'importe où dans le monde